diskoopjesmall01.jpg

Press

somewhere in 2006
www.allemaalkunst.nl

December 2001
JR Jongerenculturen R’dam

March 2001
slam.nl
many different media
diskoopjesmall02.jpg
diskoopjesmall03.jpg
diskoopje02.jpg

Diskoopje™

campaign design (HuMobisten in coop with Albert Hogeweg, 2001)
client: Rotterdam 2001, Cultural Capital of Europe
March 10th 2001
In 2001 the HuMobisten (together with Albert Hogeweg) made the concept for this ‘you could party all night in mostly all the clubs for just one ticket’ event, and we created Diskoopje™ which means something like Disco on Sale, and was about clubshopping. And real Rotterdam people would recognise the Ter Meulen (R.I.P.) logo, which was a Rotterdam department store.
diskoopje01.jpg
Het concept Diskoopje™ hebben de HuMobisten i.s.m. Albert Hogeweg bedacht en uitgevoerd in kader van ‘Staalkaarten’, Rotterdam 2001, Culturele Hoofdstad van Europa. Voor 25 gulden stappen in 15 Rotterdamse clubs. Dat is in een notendop de opzet van Diskoopje™. Het clubshoppen i.p.v. clubhoppen kwam tot uiting in een plastic draagtas die als flyer en poster werd gebruikt. Diskoopje™ is gebaseerd op het niet meer bestaande Rotterdamse warenhuis Ter Meulen, waar je vroeger in de kelder de afgeprijsde diskoopjes (singeltjes) kon kopen. Vandaar ook het grapje met het trademark (™). Dit met Rotterdamse humor besmeurde concept was een succes!