vleeshal200101.jpg

De Vleeshal

corporate identity (HuMobisten, 2001)
client: Rutger Wolfson / De Vleeshal
September 2001
The Corporate Identity of De Vleeshal and De Kabinetten of the Vleeshal is on the one hand a pattern of V’s (Vleeshal) and K’s (Kabinetten), together they kind of form M’s (Middelburg, the city where it’s at!). On the other hand it shows a wave that can be water (Zeeland), wind (against the flow) and audio (rumor). It is a business feel design thing. Rufus.K and I tried to catch the doubleness of a modern (avant-garde) art institute which lightly may refer to classic Blue Note, Saul Bass and Wim Crouwel. We made this in the year 2001. Besides this we also make educationfolders for every exhibition in De Vleeshal and we made their website.
vleeshal200102.jpg
De huisstijl staat enerzijds uit een degelijk patroon van V’s (Vleeshal) en K’s (Kabinetten) die samen M’s (Middelburg) lijken te vormen. Anderzijds is dit patroon in een golvende beweging weergegeven en ontstaat er een mystieke zeggingskracht die water (Zeeland), wind (tegen de stroom in) en audio (rumoer) in zich zou kunnen dragen. Het is een zakelijke huisstijl met een hoge gevoelswaarde. Zo hebben we de dubbelheid van een moderne avant-gardistische kunstinstelling trachten te vangen in een vorm die volgens de opdrachtgever licht mocht refereren aan de vroege ‘jaren zestig vormgeving’. Een combinatie van Blue Note, Saul Bass en Wim Crouwel, maar dan natuurlijk ook weer niet.

Bij elke tentoonstelling maken wij ook de educatie-
folders (Young@De Vleeshal). Deze educatiefolders werden oorspronkelijk gebruikt voor CKV-doeleinden (middelbare schoolkinderen halen extra punten), maar ook volwassen bezoekers blijken die folders vaak maar al te graag mee te pakken. En hebben we hun website gemaakt.